חנות קטנה ומטריפה... bijouterie

זה לא סוד שאני חובבת אקססוריז, ועוד סוד שהוא לא כמוס בכלל הוא שאחת המעצבות החביבות עליי היא האחת והיחידה מיכל בן עמי.

לפני כמה שבועות, מיכל הודיעה במפתיע על סגירת החנות/סטודיו בסוף נווה צדק (רח' ברנט) ולאחר שהתאוששתי מהתקף הלב הקל שתקף אותי, שמחתי לגלות שהיא כבר הספיקה לאתר מיקום חדש והיסטרי לסטודיו המהמם שלה, שזה בערך מטר מהמשרד שלי, ברח' שבזי 67 (ממש מול מסעדת "רק בשר").

רק מה, שזה לא סתם סטודיו. זה bijouterie, שזה בצרפתית - חנות תכשיטים.




אז אם עד היום הכרנו בולאנז'רי (חנות מאפים) או פרומז'רי (חנות גבינות) הנה התווסף לנו ללקסיקון סוג חדש  של חנות. ובאמת, זו לא סתם חנות, אלא סטודיו יפה, מואר וגדול.

אז לכבוד החג, עת קפצתי להתחדש אצל מיכל בעוד תכשיט, יצא לי קצת לקשקש איתה, ועל הדרך גם הפצצתי אותה במלא שאלות.
- תגידי מיכל, אני מבינה שאת חובבת את נווה צדק... לא שאני נגד, אבל מתוך סקרנות, למה דווקא נווה צדק? היא נותנת לך השראה?
- וואהו! נווה צדק כי היא פשוט מזכירה לי את פריז, שבה גרתי 4 שנים ומאז היא פשוט חלק ממני... מההתחלה חיפשתי את הסטודיו שלי בנווה צדק ולא משנה כמה חשבתי לנסות ולעבור למיקום יותר מרכזי...אני פשוט לא מצליחה להתרחק ממנה.
נווה צדק נותנת לי המון השראה אם זה מהאווירה הכללית, או ההרגשה של חו"ל והקירבה לים ובכללית...יש פה מעין הרגשה של חופשה תמידית כזו וזה גורם לך באמת לעצב מתוך חופש ביטוי פנימי ופחות להיסחף אחרי הטרנדים... 
וזה פשוט מושלם לעיצוב תכשיטים!!
- האמת, זה לגמרי מושלם.... ומה נותן לך השראה כשאת יוצרת?
על מי את חושבת כשאת מעצבת את התכשיטים שלך?
- ההשראה אצלי באה מתוך החומר עצמו...אני פשוט רואה צבע או חומר ופשוט כבר רואה את התכשיטים נוצרים לי מתוך הדימיון.
אני חושבת על הלקוחות שלי...על מי הנשים שאני רוצה שהן תהיינה.
אני מאוד מאמינה באישה חזקה ומובילה דעה, שלא כזה איכפת לה מה אחרים חושבים - כל עוד היא שלמה ואוהבת את עצמה כל האחרים כבר יסתדרו לפי זה :)
חשוב לי שהבנות יענדו את הדברים שלי ופשוט ירגישו זוהרות והכי בסטייל.
- זה ממש נכון. אני זוכרת שכשהגעתי אליך בפעמים הראשונות, התאהבתי בדרך שאת עונדת תכשיטים (כלומר, על כל האצבעות בידיים, ולא רק טבעת אחת אקראית על אצבע) ואחרי כמה זמן שמתי לב שאני מרגישה הכי סטייל בדיוק בדרך הזו... כנראה שהתחושה הזו שאת מעבירה בתכשיטים באמת עובדת!!
ואפרופו הפעמים הראשונות, אני זוכרת שפעם סיפרת לי שבכלל התחלת בתור מאפרת ב"מאק". מה גרם לך לעבור לתחום העיצוב? מאיזה גיל התחלת לחשוב על הכיוון הזה ?
- אכן כן...בכלל למדתי לימודי אגרונומיה (מדעי הצמח) ואפילו הייתי חננה די רצינית...אבל אני מאמינה וגם למדתי על בשרי שצריך ללמוד מה שאוהבים ולעסוק במה שאוהבים - וברוב המקרים סביר להניח שאלו שני דברים שונים לחלוטין.
אחרי שלמדתי אגרונומיה ועבדתי כמה זמן בתחום פשוט הרגשתי שאני חיה חיים של מישהי אחרת...והחלטתי פשוט לנסות ולשנות...לאט לאט חזרתי לאפר ב"מאק" שנתן לי פשוט המון נגיעה באופנה  ואחרי כמה זמן גם התחלתי להכין תכשיטים לכלות שלי...
זה דיי התחיל מקשת אחת שפשוט תפסה תאוצה, בזמנו עוד עבדתי ב"מאק"...ועם הקשת הזו נכנסתי ל"רזילי" שהעניקו לי בית מהמם ומשם הכל ממש רץ מהר.. 
- וואו, איזה כיף. אני בטוחה שכולנו לא בהכרח עוסקים במה שאנחנו אוהבים, וצריך אומץ כדי לעזוב משהו יציב כדי לגשת לתחום שונה... אני בטוחה שהיה לך גב של המשפחה והחברים - יצא לך פעם להתייעץ איתם לגבי העיצובים שלך?
-בטח, אני תמיד שואלת מה חושבים על סקיצות מסויימות, מתייעצת עם הבנות בסטודיו ומתייעצת  המון עם בעלי יניב, שהוא אומן מדהים בפני עצמו, אבל בסופו של דבר עמוק בפנים אני מרגישה באיזה פריטים התאהבתי ובאיזה לא :)
- אז עכשיו לקראת האביב המתחדש עלינו לטובה יצאת עם קולקציית אביב חדשה ומדהימה.











-מה ההשראה שלך לקולקציית האביב?
- לקולקציית האביב ההשראה שלי היא THINK CO-CO  בהשראה של גבריאל שאנל, שהיתה דמות אייקונית ומהפכנית בתחומה ואישה מאוד מיוחדת, קצת רוקיסטית ובועטת במוסכמות. חשבתי איזה תכשיטים היא היתה עונדת אם היתה חיה בזמננו היום. הקולקציה מעוצבת על טהרת הכסף 925 וכסף מצופה זהב עם נגיעות של אבנים ופנינים של מים מתוקים בגוונים של לבן ושחור.
אני מאוד אוהבת את הקולקצייה הזו כי יש בה משהו מנימליסטי ופשוט מצד אחד ומאוד רוקיסטי וסקסי מצד שני!
- ואיך כל זה מסתדר עם להיות אמא ללביא המתוק? הוא גם עוזר לך איכשהו בהשראה?
- וואווו לביא המדהים פשוט שם אותי בפרופורציות הנכונות והכניס אותי לעולם שכולו קסם, ומאז הכל פשוט מסתדר!
הכל הרבה יותר פשוט וכיף, ואני רואה את הדברים הרבה יותר ברור - אם זה פריטים נעימים וזורמים יותר, פחות שפיצים
פתאום יש לי צורות עגולות בקולקצייה שזה ממש לא מובן מאליו
אני חושבת שפשוט הוא גרם לשינוי כולל בהשראה שלי ובצורה שבה אני עובדת ומעצבת - הכל פתאום יותר זורם :)

- איזה כיף לשמוע אותך מדברת עליו בכזו אהבה.... אבל זה רק אחד השינויים שעברו עלייך לאחרונה... חוץ מזה שהפכת להיות אמא ופתחת סטודיו במקום חדש גם עברת לעין עירון..... איך המעבר לעין עירון משפיע עליך?
- המעבר למושב היה משהו שתמיד הבטחנו לעצמנו שברגע שיהיו ילדים בתכנון פשוט נגדל אותם שם!
המעבר הזה פשוט עושה רק טוב, הרבה יותר סדר בראש וכמובן פחות כעס ועצבים. אני מוצאת את עצמי מגיעה הביתה, יושבת במרפסת עם כל הירוק הענקי מול העיניים ופשוט הראש מתנקה ואפשר לשבת ולעצב באמת מתוך הבטן :) באמת שאת הפריטים הכי מוצלחים שלי עיצבתי במרפסת במושב :)
מומלץ בחום!
אז חוץ מזמן המרפסת, אפשר למצוא את מיכל ואת הסטודיו המתוק שלה, ואת העובדת הנהדרת שלה דלית, ברח' שבזי 67 בתל אביב, אבל חוץ מזה, גם ביריד B. Wear שזה יריד מעצבים ישראליים שמתקיים תמיד באיזור האביב.
השנה היריד מתקיים בגני התערוכה בין התאריכים 6.4-8.4.17.
https://www.facebook.com/bweartlv/
אני בטוחה שאקפוץ לבקר, אבל זה כבר מיועד לפוסט אחר...
  
נתראה שם?
XO טל

תגובות

רשומות פופולריות